Ліцей 78

Статут Ліцею №78

 

  1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Ліцей №78 Печерського району м. Києва (надалі – Ліцей) є комунальною, неприбутковою установою, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти, базової середньої освіти, початкової освіти та з функціонуванням позашкільного підрозділу, належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва. Засновником та Власником Ліцею виступає територіальна громада м. Києва в особі Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Засновник). Ліцей підконтрольний Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Управлінню освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації.

1.2. Повне найменування Ліцею: Ліцей №78 Печерського району м. Києва.

1.3.Скорочене найменування Ліцею: Ліцей №78.

1.4. Повне найменування Ліцею англійською мовою: Lyceum 78, Kyiv, Ukraine.

1.5. Місцезнаходження Ліцею: вулиця Шота Руставелі, 47, місто Київ, Україна, 01033.

1.6. Ліцей є юридичною особою, має печатку, штамп, власну символіку та атрибутику, може мати поточні та інші рахунки в установах банку, реєстраційний рахунок в органах державного казначейства, самостійний баланс.

1.7. Засновник або уповноважені ним органи здійснюють фінансування та матеріально – технічне забезпечення Закладу.

1.8. Ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про адміністративну процедуру», іншими нормами чинного законодавства України, цим Статутом та іншими нормативними актами. У разі невідповідності положень установчих документів Ліцею чинному законодавству України, Ліцей у своїй діяльності керується чинними нормативно-правовими актами.

1.9. Головною метою Ліцею є реалізація права особи на здобуття повної загальної середньої освіти.

1.10. Головними завданнями Ліцею є:

  • забезпечення цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок;
  • усебічний розвиток, навчання, виховання, виявлення обдарувань, соціалізації особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і здобуття освіти впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, дбайливого ставлення до родини, своєї країни, довкілля, спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;
  • формування в учнів компетентностей, визначених Законом України «Про освіту» та державними стандартами;
  • організація освітнього процесу, що ґрунтується на цінностях та принципах, визначених законодавством України;
  • створення безпечного освітнього середовища для учасників освітнього процесу;
  • організація вивчення учнями профільних навчальних предметів (інтегрованих курсів).

1.11. Принципами освітньої діяльності ліцею є:

  • людиноцентризм;
  • верховенство права;
  • забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;
  • забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;
  • розвиток інклюзивного освітнього середовища з урахуванням доступності і наближеності до місця проживання осіб з особливими освітніми потребами;
  • забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування;
  • науковий характер освіти;
  • різноманітність освіти;
  • цілісність і наступність системи освіти;
  • прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;
  • відповідальність і підзвітність перед суспільством;
  • інтеграція з ринком праці;
  • нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;
  • свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми, інших суб’єктів освітньої діяльності;
  • академічна доброчесність;
  • академічна свобода;
  • фінансова, академічна, кадрова та організаційна автономія закладу в межах, визначених законом;
  • гуманізм;
  • демократизм;
  • єдність навчання, виховання та розвитку;
  • виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;
  • формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;
  • формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;
  • формування громадянської культури та культури демократії;
  • формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
  • невтручання політичних партій в освітній процес;
  • невтручання релігійних організацій в освітній процес;
  • різнобічність та збалансованість інформації щодо політичних, світоглядних та релігійних питань;
  • державно-громадське управління;
  • державно-громадське партнерство;
  • сприяння навчанню упродовж життя;
  • інтеграція в міжнародний освітній та науковий простір;
  • нетерпимість до проявів корупції та хабарництва;
  • доступність для кожного громадянина всіх форм і типів освітніх    послуг, що надаються державою.

        Освіта в закладі будується за принципом рівних можливостей для всіх.

1.12. Ліцей має право:

  • самостійно ухвалювати рішення і здійснювати освітню діяльність відповідно до законодавства України;
  • набувати майнові та немайнові права й обов’язки, виступати стороною в судовому процесі відповідно до законодавства України;
  • здійснювати освітню діяльність на певних рівнях повної загальної середньої освіти (початкова освіта, базова освіта, профільна середня освіта) за умови наявності відповідної ліцензії, виданої в установленому законодавством порядку;
  • здійснювати інноваційну діяльність та укладати з цією метою відповідні договори про співпрацю з іншими закладами освіти (науковими установами), підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами;
  • залучати й використовувати кошти, об’єкти інтелектуальної власності, майно чи окремі майнові та немайнові права юридичних і фізичних осіб у порядку, встановленому законодавством України;
  • надавати платні освітні послуги в порядку, встановленому законодавством України;
  • використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;
  • провадити інші дії, що не суперечать законодавству України.

1.13. Мовою освітнього процесу в Ліцеї є державна мова.

1.14. Здобувачі освіти Ліцею забезпечуються медичним обслуговуванням, що здійснюється медичними працівниками, які входять до штату Ліцею або відповідних закладів охорони здоров’я, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

1.15. Харчування здобувачів освіти в Ліцеї здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту» та інших законодавчих актів.

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

2.1. Освітній процес у Ліцеї організовується відповідно до Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту», інших актів чинного законодавства, освітньої програми (освітніх програм) закладу освіти та спрямовується на виявлення й розвиток здібностей та обдарувань особистості,   досягнення результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, визначених державними стандартами.

2.2. Кожен, хто здобуває в Ліцеї повну загальну середню освіту, вивчає у цьому закладі державну мову відповідно до державних стандартів.

2.3. Повна загальна середня освіта в Ліцеї здобувається на таких рівнях:

  • початкова освіта – перший рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом початкової освіти;
  • базова середня освіта – другий рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом базової середньої освіти;
  • профільна середня освіта – третій рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом профільної середньої освіти. Включає такі профілі: історія та правознавство, іноземна філологія, фізична культура й спорт.

2.4.  Ліцей може здійснювати освітню діяльність одночасно на різних рівнях освіти та за різними видами освіти.

  • На кожному рівні повної загальної середньої освіти освітній процес організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, їхніх особливих освітніх потреб.
  • Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою Ліцею в межах часу, передбаченого освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого відповідним навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, особливостей регіону тощо.
  • Ліцей розробляє та використовує в освітній діяльності освітню(і) програму(и) на кожному рівні (циклі) повної загальної середньої освіти або наскрізну освітню програму, розроблену для декількох рівнів освіти.

2.8. Освітні програми можуть бути розроблені на основі відповідної типової освітньої програми або освітніх програм, розроблених суб’єктами освітньої діяльності, науковими установами, фізичними чи юридичними особами і затверджені центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.

2.9. Рішення про використання Ліцеєм освітньої програми, розробленої на основі типової освітньої програми або іншої освітньої програми, приймається педагогічною радою Ліцею.

2.10. Освітня програма Ліцею схвалюється педагогічною радою Ліцею та затверджується директором Ліцею.

2.11. На основі визначеного в освітній програмі Ліцею навчального плану педагогічна рада складає, а директор затверджує річний навчальний план (один або декілька), у якому конкретизується перелік навчальних предметів (інтегрованих курсів), обов’язкових для вивчення, вибіркових (за вибором учнів) освітніх компонентів, зокрема навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів, та кількість навчальних годин на тиждень (та/або кількість годин на навчальний рік).

2.12.  З метою належної організації освітнього процесу в Ліцеї формуються класи та/або групи, у тому числі спеціальні, інклюзивні, з дистанційною формою здобуття освіти.

2.13.  Кількість учнів у класах (наповнюваність класів) має відповідати вимогам чинного законодавства України.

      У разі, якщо кількість здобувачів освіти не дозволяє утворити клас, вони можуть продовжити навчання в Ліцеї за однією з інших (крім очної) форм здобуття повної загальної середньої освіти або в іншому закладі освіти із забезпеченням територіальної доступності. Зменшення кількості учнів у класі протягом навчального року не є підставою для припинення функціонування цього класу до закінчення навчального року.

2.14.  Кількість учнів у навчальних приміщеннях Ліцею має відповідати вимогам санітарного законодавства та не може порушувати права учнів щодо безпечних та здорових умов навчання.

2.15. З метою забезпечення належної якості вивчення окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів) клас Ліцею може ділитися не більш як на три групи з кількістю учнів не менше восьми осіб. Порядок поділу класів на групи під час вивчення окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів) у Ліцеї встановлюється центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

2.16.  Для вивчення навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів, у тому числі вибіркових, можуть формуватися та функціонувати міжкласні групи, що включатимуть учнів різних класів одного або різних років навчання.

2.17. Індивідуалізація та диференціація навчання в закладі освіти забезпечуються реалізацією інваріантної та варіативної частини Державного стандарту загальної середньої освіти. Варіативна частина формується закладом освіти з урахуванням спеціалізації та профілю навчання.

2.18.  Учні розподіляються між класами (групами) директором Ліцею.

2.19. За письмовими зверненнями батьків учнів або осіб, які їх замінюють, керівник закладу Ліцею приймає рішення про утворення групи (груп) подовженого дня, у тому числі інклюзивної та/або спеціальної, фінансування якої (яких) здійснюється за кошти Засновника та за інші кошти, не заборонені законодавством.

2.20.  Порядок утворення та організації діяльності груп подовженого дня в Ліцеї визначається центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

2.21. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у закладі освіти проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів здобувачів освіти та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

      Позакласна робота, культурно-масові заходи проводяться в позаурочний час.

      Виховання здобувачів освіти здійснюється в процесі урочної, позаурочної та позашкільної роботи з ними. Цілі виховного процесу визначаються на основі принципів, закладених у Конституції України, законах та інших нормативно-правових актах України. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у Ліцеї проводяться індивідуальні, групові, факультативні заняття, що передбачені розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів, їхнє виховання та розвиток творчих здібностей і обдаровань.

2.21.1. У Ліцеї функціонує позашкільний підрозділ, який забезпечує роботу спортивних секцій та мистецьких студій, діяльність яких здійснюється відповідно до Конституції України, чинного законодавства, Статуту.

2.21.2. Створення та функціонування спортивних секцій та мистецьких студій здійснюється на основі відповідної матеріально-технічної бази (басейн, зала боротьби, спортивна ігрова зала, гімнастична зала, шахово-шашковий клуб, хореографічна зала, хоровий клас, кіно-лекційна зала, кабінет образотворчого мистецтва тощо) та за побажаннями здобувачів освіти та їх батьків (законних представників).

2.21.3. Відвідування спортивних секцій і мистецьких студій є добровільним.

2.21.4. Керівниками/тренерами можуть бути призначені фахівці, які мають відповідну освіту.

2.21.5. Позашкільний підрозділ є складовою частиною Ліцею, включений до штатного розпису, який погоджується органом управління освітою та затверджуються Засновником (Власником).  

2.21. За особливі успіхи в навчанні, дослідницькій, пошуковій, науковій діяльності, культурних заходах, спортивних змаганнях тощо до здобувачів освіти можуть застосовуватися різні види морального та/або матеріального заохочення й відзначення.

2.22.  Види та форми заохочення і відзначення  приймаються педагогічною радою Ліцею. До видів заохочення й відзначення здобувачів освіти зокрема може бути віднесено нагородження Похвальним листом, грамотою, Золотою чи Срібною медаллю.

2.23. Рішення про заохочення (відзначення) здобувачів освіти приймаються з дотриманням принципів об’єктивності, справедливості, з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів.

2.24. Кожен здобувач освіти має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти.

2.25.  Основними видами оцінювання результатів навчання здобувачів освіти є формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання, державна підсумкова атестація.

2.26. Формувальне, поточне та підсумкове оцінювання результатів навчання здобувачів освіти на предмет їх відповідності вимогам навчальної програми, вибір форм, змісту та способу оцінювання здійснюють педагогічні працівники закладу освіти.

2.27. Підсумкове оцінювання результатів навчання здобувачів освіти за сімейною (домашньою) формою здійснюється не менше двох разів на рік.

2.28. Річне оцінювання та державна підсумкова атестація здійснюються за системою оцінювання, визначеною законодавством, а результати такого оцінювання відображаються у свідоцтві досягнень, табелі успішності, що видається учневі щороку в разі переведення його на наступний рік навчання.

2.29. Оцінювання відповідності результатів навчання учнів, які завершили здобуття початкової, базової середньої чи профільної середньої освіти вимогам державних стандартів, здійснюється шляхом державної підсумкової атестації.

2.30. Кожен учень має пройти державну підсумкову атестацію за кожний рівень повної загальної середньої освіти з державної мови, математики та інших предметів, визначених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, крім випадків, визначених законодавством.

2.31. У разі відсутності результатів річного оцінювання та/або державної підсумкової атестації після завершення навчання за освітньою програмою Ліцею здобувач освіти має право до початку нового навчального року пройти річне оцінювання та/або державну підсумкову атестацію. У разі, якщо здобувач повторно не склав річне оцінювання та/або державну підсумкову атестацію, педагогічна рада Ліцею спільно з батьками здобувача освіти до початку нового навчального року вирішує питання про визначення форми та умов подальшого здобуття здобувачем освіти повної загальної середньої освіти.

2.32. Зміст, форми і порядок проведення державної підсумкової атестації визначаються і затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

2.33. У разі вибуття здобувача освіти з Ліцею оцінювання результатів його навчання може бути проведене достроково.

2.34.  Оцінювання результатів навчання здобувача освіти незалежно від форми здобуття ним освіти має здійснюватися особами, які провадять педагогічну діяльність.

2.35.  Оцінювання результатів навчання здобувача освіти з особливими освітніми потребами в Ліцеї здійснюється згідно з загальними критеріями оцінювання та з урахуванням індивідуального навчального плану (за наявності).

2.36. Система та загальні критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти визначаються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

2.37.  Інформація щодо результатів оцінювання здобувача освіти доводиться до відома учасників освітнього процесу класними керівниками.

2.38. У документах про освіту результати підсумкового оцінювання визначаються за системою встановленою законодавством.

2.39.  Документи про загальну середню освіту видаються Ліцеєм на відповідному рівні повної загальної середньої освіти в установленому законодавством порядку.

 

 

  1. ЗАРАХУВАННЯ ДО ЛІЦЕЮ, ПЕРЕВЕДЕННЯ ТА ВІДРАХУВАННЯ

3.1. Зарахування здобувачів освіти до Ліцею для здобуття початкової, базової чи профільної середньої освіти здійснюється відповідно до наказу  керівника Ліцею, що видається на підставі заяви одного з батьків про зарахування дитини (чи повнолітньої особи, яка має намір здобувати освіту) до закладу освіти, поданої особисто (з пред’явленням документа, що посвідчує особу заявника). До заяви додаються:

– копія свідоцтва про народження дитини або документа, що посвідчує особу здобувача освіти (під час подання копії пред’являється оригінал відповідного документа);

– оригінал або копія медичної довідки за формою, визначеною відповідними нормативно-правовими актами;

– оригінал або копія відповідного документа про освіту (за наявності).

3.2.  Зарахування до Ліцею для здобуття профільної середньої освіти (до 10-11(12) класів) відбувається на конкурсних засадах. Конкурс може не проводитися, якщо кількість поданих заяв про зарахування не перевищує загальної кількості вільних місць у відповідних класах.

3.3.  Зарахування до Ліцею для здобуття базової середньої освіти (до 5-9 класів) здійснюється на конкурсних засадах, якщо це не порушує право здобувачів освіти, які здобули початкову освіту в цьому закладі освіти, на продовження навчання в ньому та за умови, що кількість поданих заяв про зарахування перевищує загальну кількість вільних місць у відповідних класах.

3.4. Зарахування здобувачів освіти до Ліцею на конкурсних засадах (проведення будь-яких заходів, спрямованих на перевірку знань, умінь, навичок чи інших компетентностей) для здобуття початкової освіти (до 1-4 класів) забороняється.

3.5. Порядок зарахування, відрахування та переведення  здобувачів освіти до Ліцею затверджується центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

3.6. Зарахування здобувачів освіти до Ліцею здійснюється, як правило, до початку навчального року.

3.7.  Ліцей здійснює обробку персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».

3.8.  Здобувачі освіти переводяться на наступний рік навчання після завершення навчального року, крім випадків, визначених законодавством України.

3.9. Здобувачі освіти, які здобули початкову освіту та/або базову середню освіту та продовжують навчання в Ліцеї, переводяться на наступний рік навчання в порядку, визначеному законодавством України.

3.10.  Переведення здобувачів освіти до іншого закладу освіти та відрахування з Ліцею здійснюється на підставі наказу його керівника відповідно до законодавства України.

3.11. За рішенням педагогічної ради та відповідно до наказу керівника можуть бути відраховані (чи переведені на іншу (крім денної) форму здобуття загальної середньої освіти в цьому самому чи іншому закладі освіти) здобувачі освіти 9 класу, яких було зараховано до закладу за результатами конкурсу і які здобули початковий результат (1, 2 чи 3 бали) чи не здобули жодного результату річного оцінювання та (або) державної підсумкової атестації з одного з предметів, що ними вивчалися поглиблено відповідно до освітньої програми та навчального плану закладу освіти чи індивідуального навчального плану здобувача освіти.

Про можливе відрахування батьки здобувача освіти та орган управління освітою за місцем проживання здобувача освіти повинні бути письмово поінформовані у двотижневий строк до дня засідання педагогічної ради щодо можливого відрахування.          

Рішення про відрахування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, приймається лише за згодою органів опіки та піклування.

3.12.  Особи, які не завершили здобуття повної загальної середньої освіти та не отримали відповідний документ про освіту після завершення останнього класу Ліцею, відповідно до рішення педагогічної ради можуть бути відраховані із закладу освіти або переведені на іншу (крім денної) форму здобуття освіти в цьому самому або іншому закладі освіти.

 

 

  1. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕС

4.1. Учасниками освітнього процесу в Ліцеї є:

  • учні;
  • педагогічні та інші працівники;
  • батьки здобувачів освіти або особи, які їх замінюють;
  • асистенти дітей (у разі їх допуску відповідно до вимог частини сьомої статті 26 Закону «Про повну загальну середню освіту»).
  • фізичні особи, які провадять освітню діяльність;
  • інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється Закладом.
    • Залучення будь-яких інших осіб до участі в освітньому процесі (проведення навчальних занять, лекцій, тренінгів, семінарів, майстер-класів, конкурсів, оцінювання результатів навчання тощо) здійснюється за рішенням директора Ліцею. Відповідальність за зміст таких заходів несе директор Ліцею.
    • Не можуть працювати в Ліцеї або залучатися до участі в освітньому процесі (проведення навчальних занять, лекцій, тренінгів, семінарів, майстер-класів, конкурсів, оцінювання результатів навчання тощо) особи, які вчинили злочин проти статевої свободи чи статевої недоторканості дитини або у присутності дитини чи з використанням дитини.
    • Права та обов’язки здобувачів освіти в Ліцеї визначаються Законом України «Про освіту», Законом України «Про повну зальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.

4.5. Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

4.6. Здобувачі освіти мають право на:

  • індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, запропонованих Ліцеєм освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
  • якісні освітні послуги;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
  • відзначення успіхів у своїй діяльності;
  • свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової діяльності тощо;
  • безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;
  • повагу людської гідності;
  • захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
  • отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);
  • користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Закладу;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
  • особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;
  • інші необхідні умови для здобуття освіти.

4.7. Залучення здобувачів освіти до видів діяльності, не передбачених освітніми програмами та навчальними планами закладу освіти, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх заміняють.

4.8. Здобувачі освіти зобов’язані:

  • виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
  • поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися моральних та етичних норм;
  • відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
  • дотримуватися законодавства України, вимог установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, рішень органів управління Ліцею, розпоряджень адміністрації Ліцею, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);
  • бережливо ставитися до майна Ліцею, державного, громадського та особистого майна;
  • оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;
  • берегти, примножувати кращі традиції Ліцею, бути патріотом свого навчального закладу;
  • підвищувати загальний культурний рівень;
  • дотримуватися правил особистої гігієни та мати охайний зовнішній вигляд;
  • прагнути до пізнання. Наполегливо, творчо оволодівати основами наук і навичками самоосвіти, постійно працювати над собою;
  • оволодівати багатством культури і мистецтвом свого народу, народів світу. Розвивати свої здібності, свідомо ставитись до фізичної культури та спорту, до свого здоров’я.
  • повідомляти керівництво Закладу про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

4.9. Будь-яке псування майна Ліцею повністю компенсується винуватцем.

4.10. За невиконання здобувачами освіти своїх обов’язків, порушення Статуту на них можуть накладатися дисциплінарні стягнення, встановлені чинним законодавством, Статутом і правилами внутрішнього розпорядку Ліцею.

4.11. Залучати здобувачів освіти, які не досягли повноліття, до участі у заходах, організованих громадськими об’єднаннями, дозволяється виключно за згодою їхніх батьків.

4.12. Будь-яке примушування здобувачів освіти до вступу до будь-яких громадських об’єднань, воєнізованих формувань, політичних партій (об’єднань), релігійних організацій забороняється.

4.13. Ліцей працює за штатним розписом.

4.14. На посади педагогічних працівників Ліцею приймаються особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою (для громадян України) або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки.

4.15. Перелік посад педагогічних працівників встановлюється Кабінетом Міністрів України.

4.16. Права та обов’язки педагогічних працівників Ліцею визначаються законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими нормативно-правовими актами.

4.17. Педагогічні працівники Ліцею мають право на:

  • академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
  • педагогічну ініціативу;
  • розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
  • користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Закладу;
  • підвищення кваліфікації, перепідготовку;
  • вільний вибір освітніх програм, форм навчання;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
  • відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
  • на соціальне та матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;
  • захист професійної честі та гідності;
  • індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти, якщо така діяльність не перешкоджає виконанню їх обов’язків, визначених цим Статутом та чинним законодавством України;
  • творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;
  • безпечні і нешкідливі умови праці;
  • оплачувану відпустку;
  • участь у громадському самоврядуванні Ліцею;
  • участь у роботі колегіальних органів управління Закладу;
  • захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.

4.18. Педагогічні працівники Ліцею зобов’язані:

  • постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
  • виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
  • сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
  • дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;
  • дотримуватися педагогічної етики;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати в здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
  • формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
  • захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
  • додержуватися чинного законодавства України, установчих документів та правил внутрішнього розпорядку Ліцею, виконувати свої посадові обов’язки;
  • повідомляти керівництв Ліцею про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

4.19. Робочий час педагогічного працівника включає час, необхідний для виконання ним навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором та/або посадовою інструкцією.

4.20. Конкретний перелік посадових обов’язків визначається посадовою інструкцією, яка затверджується директором Ліцею відповідно до вимог законодавства України.

4.21. Оплата праці педагогічних працівників Ліцею здійснюється за рахунок коштів державного та/або місцевого бюджетів, власних надходжень Ліцею, грантів, а також інших джерел, не заборонених законодавством.

4.22. Відволікання педагогічних працівників Ліцею від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством України.

4.23. Права, обов’язки та соціальні гарантії інших працівників Ліцею регулюються трудовим законодавством, трудовими договорами та посадовими інструкціями.

4.24. Педагогічні та інші працівники Ліцею несуть відповідальність за збереження життя, фізичного і психічного здоров’я здобувачів освіти відповідно до законодавства України.

4.25. Педагогічні працівники, які порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

4.26.У Закладі можуть створюватися наукові підрозділи та творчі колективи з питань розробки та впровадження перспективних педагогічних технологій, психологічної обдарованості особистості, національного виховання тощо.

4.27. На педагогічних працівників Ліцею додатково можуть бути покладені директором такі обов’язки :

  • педагога-вихователя (класного керівника);
  • завідувача навчальними кабінетами;
  • інші обов’язки, пов’язані з організацією освітнього процесу, які не суперечать законодавству.

4.28. Працівники Ліцею проходять медичні огляди в установленому законодавством порядку.

4.29. Батьки здобувачів освіти або особи, які їх замінюють, мають право:

  • захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
  • звертатися до Ліцею, органів управління освітою з питань освіти;
  • обирати вид і форму здобуття їхніми дітьми відповідної освіти;
  • брати участь у громадському самоврядуванні Ліцею, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування Ліцею;
  • завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у Ліцеї та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
  • брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
  • отримувати інформацію про діяльність Ліцею, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти та його освітньої діяльності в Ліцеї;
  • подавати керівництву або засновнику Ліцею заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
  • вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

4.30. Батьки здобувачів освіти або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття повної загальної середньої освіти та зобов’язані:

  • виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
  • дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
  • формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);
  • сприяти керівництву Ліцею у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);
  • виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.

4.31. У разі, коли навмисні (або ненавмисні) дії учня завдали матеріальної шкоди Ліцею, батьки або особи, які їх замінюють, зобов’язані відшкодувати завдані Закладу збитки в повному обсязі.

4.32.У випадку відрахування учня з Ліцею, відповідальність за його подальше навчання (працевлаштування) несуть батьки або особи, які їх замінюють.

4.33.У разі невиконання батьками або особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, Заклад може порушувати клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

4.34. Усі учасники освітнього процесу мають дотримуватися режиму роботи Закладу й несуть матеріальну відповідальність за пошкодження приміщень, споруд, інвентарю, іншого майна Закладу.

 

  1. УПРАВЛІННЯ ЛІЦЕЄМ

5.1. Директор Ліцею здійснює безпосереднє управління закладом освіти і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність Закладу.

5.1.1. Директором Ліцею може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу в установленому порядку.

5.1.2. Директор Ліцею призначається і звільняється з посади Департаментом освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за результатами конкурсного відбору шляхом укладення строкового трудового договору (контракту) у порядку, встановленому законодавством.

5.1.3. Директор має заступників відповідно до індивідуального штатного розпису. Призначення та звільнення заступників директора здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства.

5.1.4. Директор Ліцею має право:

  • діяти від імені закладу освіти без довіреності та представляти заклад освіти у відносинах з іншими особами;
  • підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності закладу освіти;
  • приймати рішення щодо діяльності закладу освіти в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном закладу та його коштами;
  • призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників закладу освіти, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства України;
  • визначати режим роботи закладу освіти;
  • ініціювати перед Засновником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів Ліцею;
  • видавати відповідно до своєї компетенції накази і контролювати їх виконання;
  • укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;
  • звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації Ліцею;
  • приймати рішення з інших питань діяльності Ліцею.

5.1.5. Директор Закладу зобов’язаний:

  • виконувати Закон «Про повну загальну середню освіту», Закон України «Про освіту» та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;
  • планувати та організовувати діяльність Ліцею;
  • забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку Закладу;
  • затверджувати правила внутрішнього розпорядку Ліцею;
  • затверджувати посадові інструкції працівників Ліцею;
  • організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;
  • затверджувати освітню (освітні) програму (програми) Ліцею відповідно до законодавства України;
  • створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;
  • затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в Ліцеї, забезпечити її створення та функціонування;
  • забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;
  • контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;
  • забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;
  • створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;
  • сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;
  • створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю Ліцею;
  • сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в Закладі;
  • формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників Ліцею;
  • організовувати фінансово-господарську діяльність закладу загальної середньої освіти в межах затвердженого кошторису;
  • створювати в Закладі безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;
  • організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства України;
  • забезпечувати відкритість і прозорість діяльності Закладу, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законодавства України;
  • здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства України;
  • організовувати документообіг відповідно до законодавства України;
  • звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку Ліцею;
  • виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, Засновником, цим Статутом, колективним договором, трудовим договором.

5.2. Педагогічна рада є основним постійно діючим колегіальним органом управління Закладу.

5.2.1.Педагогічна рада утворюється за наявності не менше трьох педагогічних працівників. Усі педагогічні працівники зобов’язані брати участь у засіданнях педагогічної ради. Головою педагогічної ради є Директор Закладу.

5.1.1.Педагогічна рада:

  • схвалює стратегію та перспективний план розвитку закладу освіти й річний план роботи;
  • схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати її (їх) виконання;
  • схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;
  • приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
  • приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;
  • розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
  • приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;
  • приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
  • може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти;
  • розглядає інші питання, віднесені актами законодавства до її повноважень.

5.2.3.Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.

5.2.4.Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказами директора Ліцею та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу в Ліцеї.

5.3. У Ліцеї можуть діяти:

  • органи самоврядування працівників закладу освіти;
  • органи батьківського самоврядування;
  • органи самоврядування здобувачів освіти.

5.4. Інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу можуть утворюватися і діяти відповідно до законодавства України.

5.4.1. У діяльність будь-якого органу громадського самоврядування Ліцею не мають права втручатися представники іншого органу громадського самоврядування цього закладу освіти.

5.4.2. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Ліцею є загальні збори (конференція) закладу освіти, які скликаються не менше одного разу на рік та формуються з уповноважених представників усіх учасників освітнього процесу (їх органів самоврядування – за наявності).

5.4.3. Інформація про час і місце проведення загальних зборів (конференції) Закладу розміщується в закладі освіти та оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу освіти не пізніше ніж за один місяць до дня їх проведення.

5.4.4. Загальні збори (конференція) Ліцею щороку заслуховують звіт директора, оцінюють його діяльність і за результатами оцінки можуть ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти.

5.5. Вищим органом громадського самоврядування працівників Ліцею є загальні збори трудового колективу Ліцею.

5.5.1. Порядок та періодичність скликання (не менш як один раз на рік), порядок прийняття рішень, чисельність, склад загальних зборів трудового колективу, інші питання діяльності, що не врегульовані законодавством, визначаються Статутом і колективним договором (за наявності) Ліцею.

5.5.2. Загальні збори трудового колективу:

  • розглядають та схвалюють проєкт колективного договору;
  • затверджують правила внутрішнього трудового розпорядку;
  • визначають порядок обрання, чисельність, склад і строк повноважень комісії з трудових спорів;
  • обирають комісію з трудових спорів.

5.5.3. Загальні збори трудового колективу можуть утворювати комісію з питань охорони праці та здійснювати інші повноваження, визначені законодавством України.

5.5.4. Рішення загальних зборів трудового колективу підписуються головуючим на засіданні та секретарем.

5.5.5. Рішення загальних зборів трудового колективу, прийняті у межах їх повноважень, є обов’язковими до виконання всіма працівниками закладу освіти.

5.6. У Ліцеї може діяти батьківське самоврядування. Батьківське самоврядування здійснюється батьками учнів як безпосередньо, так і через органи батьківського самоврядування з метою захисту прав та інтересів учнів, організації їх дозвілля та оздоровлення, громадського нагляду (контролю) в межах повноважень, визначених законодавством України.

5.6.1.Батьки мають право утворювати різні органи батьківського самоврядування (в межах класу, закладу освіти, за інтересами тощо).

5.6.2. Батьки можуть розглядати будь-які питання і приймати рішення, крім тих, що належать до компетенції інших органів управління чи органів громадського самоврядування Закладу.

5.6.3. Рішення органу батьківського самоврядування виконується батьками виключно на добровільних засадах.

5.6.4. Рішення органу батьківського самоврядування з питань організації освітнього процесу та/або діяльності Закладу можуть бути реалізовані виключно за рішенням директора Закладу, якщо таке рішення не суперечить законодавству.

5.6.5. Рішення, заходи та форми батьківського самоврядування не повинні призводити до надання іншим учасникам освітнього процесу привілеїв чи обмежень за будь-якою ознакою, порушувати їхні права та/або законні інтереси, а також не можуть бути підставою для прийняття управлінських рішень, що не відповідають законодавству.

5.6.6. Органи батьківського самоврядування мають право, але не зобов’язані оформляти свої рішення відповідними протоколами.

5.6.7. Працівники Ліцею не мають права втручатися в діяльність батьківського самоврядування, а також збирати чи зберігати протоколи засідань органів батьківського самоврядування.

5.7. У Закладі може діяти самоврядування здобувачів освіти з метою формування та розвитку громадянських, управлінських і соціальних компетентностей учнів, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту, здорового способу життя тощо.

5.7.1. Самоврядування здобувачів освіти здійснюється здобувачами освіти безпосередньо і через органи самоврядування здобувачів освіти.

5.7.2. Здобувачі освіти мають рівні права на участь у самоврядуванні здобувачів освіти, зокрема на участь у роботі дорадчих (консультативних із певних питань), робочих (робочих групах тощо) та інших органів самоврядування здобувачів освіти, а також вільно обирати та бути обраними до виборних органів самоврядування здобувачів освіти.

5.7.3. Самоврядування здобувачів освіти може діяти на рівні класу та (або) іншого структурного підрозділу закладу освіти.

5.7.4. Органи самоврядування здобувачів освіти утворюються за ініціативою здобувачів освіти та можуть бути одноособовими, колегіальними, а також можуть мати різноманітні форми і назви.

5.7.5. Директор Ліцею сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування здобувачів освіти.

5.7.6. Інші учасники освітнього процесу не повинні перешкоджати і втручатися в діяльність органів самоврядування здобувачів освіти.

5.7.7. З питань захисту честі, гідності та/або прав учнів Закладу керівник самоврядування здобувачів освіти має право на невідкладний прийом директором Ліцею. Директор Ліцею зобов’язаний розглянути усну чи письмову вимогу керівника самоврядування здобувачів освіти про усунення порушень щодо честі, гідності чи прав здобувача освіти закладу освіти та вжити заходів відповідно до правил внутрішнього розпорядку та/або законодавства.

5.7.8. Органи самоврядування  мають право, але не зобов’язані вести протоколи чи будь-які інші документи щодо своєї діяльності.

5.7.9. Діяльність органів самоврядування здобувачів освіти не повинна призводити до порушення законодавства, установчих документів Закладу, правил внутрішнього розпорядку, прав та законних інтересів інших учасників освітнього процесу.

5.7.10. Засади самоврядування здобувачів освіти визначаються актами законодавства та положенням про самоврядування здобувачів освіти Закладу (за наявності), що затверджується загальними зборами уповноважених представників класів Закладу.

5.7.11. У своїй діяльності органи учнівського самоврядування керуються законодавством, правилами внутрішнього розпорядку та положенням про учнівське самоврядування Закладу (за наявності).

5.7.12. Рішення органу учнівського самоврядування виконується здобувачами освіти на добровільних засадах.

 

  1. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА

 6.1. Матеріально-технічна база Ліцею (далі – майно) складається з основних та оборотних фондів, інших матеріальних цінностей.

6.2. Майно Ліцею належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва. Органом управління майном є Печерська районна в місті Києві державна адміністрація.

 6.3.Ліцею має право використовувати майно в межах, встановлених законодавством України, відповідно до цілей своєї статутної діяльності, завдань Засновника, органу управління майном і призначення майна.

6.4.Вилучення основних і оборотних фондів та іншого майна
Закладу проводиться лише у випадках, передбачених законодавством України.

6.5. Збитки, заподіяні Ліцею в результаті порушення її майнових прав іншими юридичними чи фізичними особами, відшкодовуються відповідно до законодавства України.

6.6. Об’єкти та майно Ліцею не підлягає приватизації чи використанню для провадження видів діяльності, не передбачених спеціальними законами, крім надання в оренду з метою надання послуг, які не можуть бути забезпечені безпосередньо Ліцеєм, пов’язаних із забезпеченням освітнього процесу або обслуговуванням учасників освітнього процесу, з урахуванням визначення уповноваженим органом управління можливості користування комунальним нерухомим майном відповідно до законодавства.

 

  1. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

7.1.Фінансово-господарська діяльність Ліцею здійснюється на основі його кошторису.

7.2. Джерелами фінансування Ліцею є:

  • кошти державного та місцевого бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування;
  • кошти, отримані за надання платних послуг;
  • благодійні внески юридичних та фізичних осіб;
  • інші джерела, не заборонені законодавством.

7.3. Отримані із зазначених джерел кошти використовуються Закладу відповідно до затвердженого кошторису.

7.4. Одержання Ліцеєм власних надходжень не є підставою для зменшення обсягу його бюджетного фінансування.

7.5. Ліцей може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Директор Ліцею визначає перелік платних освітніх та інших послуг, що надаються закладом освіти, із зазначенням часу, місця, способу та порядку надання кожної з послуг, їх вартості та особи, відповідальної за їх надання.

7.6. Ліцей не може надавати (повністю чи частково) платні освітні послуги для досягнення учнями результатів навчання (компетентностей), визначених державними стандартами.

7.7. У Ліцеї під час освітнього процесу, що забезпечує досягнення результатів навчання, передбачених освітньою програмою закладу освіти, не можуть проводитися платні заходи чи надаватися платні послуги.

7.8. Здобувачі освіти та їх батьки можуть отримувати в Ліцеї платні освітні та інші послуги виключно на добровільних засадах.

 

  1. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

8.1. Ліцей здійснює міжнародне співробітництво у сфері загальної середньої освіти відповідно до Закону України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів, а також міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

8.2. Ліцей має право укладати угоди про співпрацю, встановлювати прямі зв’язки з закладами освіти інших держав, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.

 

  1. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЛІЦЕЮ

9.1. Державний нагляд (контроль) діяльності Ліцею в сфері загальної середньої освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальними органами, що діють на підставі в межах повноважень та у спосіб, що визначені законодавством України.

9.1. Формами заходів державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти є:

– плановий (позаплановий) інституційний аудит;

– позапланова перевірка.

9.2.  Зміст, форми та періодичність контролю, не пов’язаного з освітнім процесом у Ліцеї, встановлюється Засновником або уповноваженим ним органом відповідно до законодавства України.

 

  1. ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ

10.1. Зміни до цього Статуту вносяться відповідно до законодавства України.

 

  1. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЛІЦЕЮ

 

11.1. Діяльність Ліцею. Припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію Ліцею приймає Засновник. Припинення діяльності Ліцею здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядком.

11.2. У випадку реорганізації Ліцею, його права та обов’язки переходять до правонаступника, який визначається Засновником.

11.3. Ліцей вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому законодавством порядку.

11.4. При реорганізації або ліквідації Ліцею працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.

11.5. Майно, що залишилось після ліквідації, використовується за вказівкою Засновника відповідно до законодавства України лише в освітніх цілях.