ЗВІТ ДИРЕКТОРА ЛІЦЕЮ №78 ПЕЧЕРСЬКОГО РАЙОНУ М.КИЄВА
Гаєвої Світлани Леонтіївни
про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю за 2024-2025 навчальний рік
Відповідно до функціональних обов’язків та на виконання Закону України про загальну середню освіту з метою подальшого утвердження відкритої, демократичної, державно-громадської системи управління освітою, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності в ліцеї, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації, пропоную вашій увазі звіт про свою діяльність у 2024/2025 навчальному році.
У своїй діяльності протягом звітного періоду я, як директор закладу освіти, керувалася посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу керівника закладу загальної середньої освіти: Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, “Про основні засади мовної політики в Україні”, Статутом закладу освіти, Правилами внутрішнього трудового розпорядку та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти. 2024/2025 навчальний рік став роком, коли наш заклад функціонував як ліцей.
Загальні відомості про ліцей
Ліцей №78 Печерського району м. Києва є сучасним закладом загальної середньої освіти, який забезпечує здобуття учнями якісної базової та профільної освіти, сприяє розвитку творчих здібностей, формуванню ключових компетентностей, вихованню патріотизму та громадянської активності.
Моніторинг навчальних досягнень учнів, проведений на кінець навчального року (за даними річного оцінювання), виявив, що з усіх предметів серед учнів 5-11-х класів 53 учні (9%) мають високий та 274(48%) достатній рівень знань. Найкращі показники у навчанні протягом навчального року мали учні 5 та 7-их класів. Простежується тенденція щодо зростання кількості учнів з достатнім рівнем навчальних досягнень, тому в наступному навчальному році необхідно звернути увагу на роботу з учнями, які мають середній рівень знань, розвивати їх потенціал.
За підсумками року проаналізовано рух учнів та рівень навчальних досягнень.
Всього в школі на 05.09.2024р.
нараховувалось 884 учні: |
Всього в школі на 31.05.2025р.
нараховувалось 845 учнів: |
початкова школа – 305 учнів | початкова школа – 302 учнів |
середня школа – 441учень | середня школа – 414 учнів |
старша школа – 138 учнів | старша школа – 129 учнів |
Враховуючи військовий стан, у цьому році 6 класів навчались дистанційно. Це 135 учнів. Навчання було організовано в другу половину дня на платформі Microsoft Teams.
Розв’язання проблем та завдань школи, визначених педагогічним колективом на 2024-2025 н. р., дозволило досягти певних результатів у навчально-виховній та позакласній діяльності. Так, у загальному рейтингу, який визначається за результатами діяльності освітніх установ, школа за результатами НМТ за минулий рік посіла у рейтингу шкіл м. Києва 132 місце, в районі – 9, серед загальноосвітніх закладів району – перше.
За підсумками 2024-2025 навчального року школа випустила 63 учні 11-их класів. Із них 4 учні отримали свідоцтва з відзнакою.
НМТ складали більше половини учнів.
Результати НМТ у певному сенсі є показником якості освітніх послуг.
НМТ— 2026 для педагогів нашої школи має стати предметом глибокого аналізу на засіданнях предметних об’єднань, науково-методичної ради. Випускники, які отримали свідоцтва з відзнакою, підтвердила високий рівень навчальних досягнень за результатами ЗНО, отримавши з усіх предметів вище 190 балів. Крім того, Єганова Емма склала НМТ на 200 балів
Методичним предметним об’єднанням необхідно врахувати результати і визначити шляхи якісної підготовки учнів до НМТ. Методичній раді школи, заступникам директора з НВР необхідно посилити вимоги до роботи предметних об’єднань, особистої відповідальності кожного вчителя за надання освіти на рівні не нижче Державного стандарту.
Серед 58 випускників 9-х класів отримали свідоцтво з відзнакою 3 учні. Учні 9-х класів у цьому році були звільнені від ДПА у зв’язку з військовим станом.
Адміністрація проводила на шкільному рівні зрізи знань в учнів 11 -их класів: укр. мова, математика, історія та англійська мова. Результати говорять про те, що учні не зовсім добре вміють показати свої знання і не завжди добре володіють знаннями.
Учні 9-их класів теж проходили моніторинг, за результатами якого вони могли обирати профіль – іноземної філології чи правовий.
Переможці ІІ (районного) конкурсу знавців української мовиім. Петра Яцика
ПІБ учня | Клас | Місце | К-сть балів | ПІБ вчителя |
Мічуда Вероніка Павлівна | 3-Б | ІІІ | 35 | Лаврінчук С.І. |
Терещук Віталій Віталійович | 3-Б | ІІІ | 36 | Лаврінчук С.І. |
Ящук Остап Юрійович | 3-Б | ІІІ | 35 | Лаврінчук С.І. |
Литовченко Антоніна Вікторівна | 3-Б | ІІ | 38 | Лаврінчук С.І. |
Старушко Соломія Ігорівна | 3-Б | ІІ | 37 | Лаврінчук С.І. |
Тітов Олександр Олександрович | 3-Б | ІІ | 37 | Лаврінчук С.І. |
Яськов Нікіта Олегович | 3-Б | ІІ | 37 | Лаврінчук С.І. |
Карпук Матвій Юрійович | 4-Б | І | 32 | Козинець Н.В. |
Кочмарук Тимур Михайлович | 4-Б | І | 32 | Козинець Н.В. |
Авраменко Софія Андріївна | 4-Б | ІІ | 29 | Козинець Н.В. |
Переможці ІІІ (міського) конкурсу знавців української мови
ім. Петра Яцика
Литовченко Антоніна | І місце | 3 – Б кл | Лаврінчук С.І. |
Яськов Нікіта | І місце | 3 – Б кл. | Лаврінчук С.І. |
Тітов Олександр | ІІІ місце | 3 – Б кл. | Лаврінчук С.І. |
Карпук Матвій | ІІ місце | 4 – Б кл. | Козинець Н.В. |
Кадровий потенціал педагогічних працівників
Всього вчителів – 69
Вчителів: – вищої категорії – 43
- І категорії – 10
- ІІ категорії – 4
- Спеціалісти – 12
Вчителі-методисти – 17
Старші вчителі – 13
Сертифіковані вчителі – Козинець Н.В., Савченко Л.В., Яськова Г.Є.
Сертифікація підтверджує високий рівень професійної майстерності, сучасні педагогічні підходи та готовність до впровадження інновацій у навчальний процес.
Ми пишаємося нашими педагогами, які постійно вдосконалюють свої знання та навички, аби дарувати учням якісну освіту та натхнення до навчання.
Головними завданнями ліцею є – всебічний розвиток, навчання, виховання, виявлення обдарувань, соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і здобуття освіти протягом життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, дбайливого ставлення до родини, своєї країни, довкілля, спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству; – організація освітнього процесу, що ґрунтується на цінностях та принципах, визначених Законами України “Про освіту” та “Про повну загальну середню освіту”; – створення безпечного освітнього середовища для учасників освітнього процесу; – виявлення та розвиток індивідуальних здібностей учнів, досягнення ними результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, що визначені Законом України “Про освіту” і відповідними державними стандартами повної загальної середньої освіти та необхідні для подальшого здобуття освіти; – організація вивчення учнями профільних навчальних предметів (інтегрованих курсів). Управлінська діяльність здійснювалась відповідно до Стратегії розвитку, схваленою педагогічною радою. Мета реалізації Стратегії — створення освітнього простору, який забезпечить формування учня/учениці як громадянина/громадянки України, здатних прокладати проактивну життєву траєкторію. Ми завершили 2024/2025 н.р., складний, воєнний, який приніс нам усім чимало викликів, труднощів. Разом з тим, він був ефективним і результативним.
Освітній процес у ліцеї №78 у 2024–2025 навчальному році здійснювався відповідно до чинних законів України та державних стандартів, навчальних планів, Статуту ліцею та внутрішніх регламентів.
- Навчальний рік складався з двох семестрів та 35 навчальних тижнів.
- Для першокласників проведено адаптаційний період, під час якого велика увага приділялася ігровим методам навчання та психологічній підтримці.
Освітня програма на 2024/2025 навчальний рік розроблена відповідно до Конституції України, Закону України “Про освіту”, Закону України “Про повну загальну середню освіту”, Національної стратегії розвитку освіти в Україні. Вона враховує вимоги Державних стандартів освіти, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, Концепції профільного навчання щодо організації освітнього процесу в закладах освіти, вимоги ст. 15, 16 Закону України “Про повну загальну середню освіту”. Навчальний план зорієнтовано на роботу за 5-денним навчальним тижнем, але з можливістю коригування за потребою.
Інваріантна складова навчального плану освітньої програми початкової, середньої та старшої школи сформована на державному рівні і забезпечує реалізацію змісту шкільної освіти на рівні Державних стандартів. Враховуючи індивідуальні освітні потреби учнів конкретизовано варіативну складову навчальних планів, в якій передбачено додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, групові та факультативні заняття. Гранично допустиме навчальне навантаження учнів встановлено відповідно до вимог Закону України “Про повну загальну середню освіту” з урахуванням санітарно-гігієнічних норм.
У ліцеї організованоінклюзивні класи, де навчалися діти з особливими освітніми потребами. Їх супроводжували асистенти вчителя. Для дітей з особливими освітніми потребами проводилися корекційні заняття з психологом. Батьки таких учнів брали активну участь у розробці індивідуальних освітніх траєкторій.
У 10–11 класах працювали правовий та профіль іноземної філології.
Усі класи ліцею були підключені до системи електронних журналів і щоденників на платформі «Єдина школа». Використовувалися сучасні платформи: Teams, LearningApps, а також цифрові ресурси МОН.
Позаурочна та виховна діяльність
- Учні брали активну участь у культурних і спортивних заходах:
- конкурс читців,
- екологічнї акції,
- спортивне свято «Мамо, тато, я – спортивна сім’я»,
- зимовий бал,
- благодійні ярмарки на підтримку ЗСУ.
Спільно з батьківським комітетом організовано поїздки учнів на екскурсії до музеїв Києва.
Протягом року реалізовано план виховних заходів, спрямованих на патріотичне, моральне та естетичне виховання.
Традиційними стали свята: День знань, Тиждень української мови, День гідності та свободи, Новорічні свята, День пам’яті та перемоги, Останній дзвоник.
Активно працює учнівське самоврядування. Підтримувалася тісна співпраця з батьківською громадою та громадськими організаціями району.
Виховна робота у 2024–2025 н.р. була багатогранною та результативною. Учні ліцею проявили себе як активні учасники культурного, громадського та спортивного життя району і міста. Партнерство з батьками, громадськими організаціями та закладами культури сприяло створенню відкритого освітнього середовища, яке підтримує гармонійний розвиток особистості дитини.
Матеріально-технічна база
- У 2024–2025 н.р. проведено ремонт класних кімнат та коридорів.
- Бібліотека ліцею поповниласяновими примірниками навчальної та художньої літератури.
Отримано від управління освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації за 2024-2025 навчальний рік | ||||
№ | інвентар | шт. | ціна | сума |
1 | Лампа EPSON для проектора | 1 | 3924.00 | 3924.00 |
2 | Лампа EPSON для проектора | 2 | 3924.00 | 7848.00 |
3 | Питна вода Фасована 7л. | 120л | 35.33 | 5086.80 |
4 | Папір офісний для друку А4 | 75пач. | ||
5 | Діркопробивач металевий | 3шт. | ||
6 | Степлер металевий | 7шт | ||
7 | Скоби до степлеру | 14шт | ||
8 | скріпки 28мм | 20 шт. | ||
9 | Піщано-сольова суміш | 12м | ||
10 | Піна монтажна | 4 | 336.00 | 1344.00 |
11 | Рушники паперові | |||
12 | скотч двостороній | 10 | 13.14 | 131.40 |
13 | скотч прозорий | 10 | 22.14 | 221.40 |
14 | Мікроскоп | 1наб. | 32990.00 | 32990.00 |
15 | Комплект портативних рацій | 10 | 184000.00 | 184000.00 |
16 | Домедична допомога при кровотечі | 1наб. | 18905.00 | 18905.00 |
17 | Апаратна частина для навчального каінету “Захист України” WP11 | 491160.00 | 491160.00 | |
18 | Пластир стерильний | 200 | 0.54 | 108.00 |
19 | Бинт марлевий | 10 | 6.92 | 69.20 |
20 | Вата медична | 5 | 17.09 | 85.45 |
21 | Шпатель стерильний | 20 | 1.07 | 21.40 |
22 | Пластир катушка | 4 | 17,12 | 68.48 |
23 | Комплект навчального обладнання: автомат 7.62(2шт) та магазин (10шт) | наб 1 | 155400 00 | 155400 00 |
24 | Набір захист Вітчизни | 17052.00 | 17052.00 | |
25 | Тир з екраном макетами 2 автомати, 2 пістолети | наб 1 | 200298.00 | 200298.00 |
26 | Протигази комплект 10шт. | 23400.00 | 23400.00 | |
27 | Механіка набір демонстрацій | 1 | 57750.00 | 57750.00 |
28 | Гель для чищення унітазів 1л | 35 | 80.00 | 2800.00 |
29 | Мило рідке 5л | 20 | 225.00 | 4500.00 |
30 | Комплект шафи для зберігання засоів навчання | 39264.00 | ||
31 | Стільці з устаткуванням для конференцій | 30 | 52470.00 | |
32 | Комплект стіл одномісний та стілець | 30 | 89940.00 | |
33 | Тонометр | 2 | 1196.00 | 2392.00 |
34 | Барометр | 1 | 2733.00 | 2733.00 |
35 | Хімічні реактиви | наб 1 | 10300.00 | 10300.00 |
36 | Масогабаритний автомат 7.62 | 1 | 72300.00 | 72300.00 |
37 | Рюкзак тактичний бойового медика | 41280.00 | 41280.00 | |
38 | Рукавички оглядові | 2пачки | 129.90 | 259.80 |
39 | Простирадло одноразове | 2рул. | 234.00 | 468.00 |
40 | БФП EPSON | 2 | 26880.00 | 53760.00 |
41 | К-кт мультимедійного обладнання (Інтерактив панель) | 103950.00 | 103950.00 | |
42 | дефібрілятор | 29000.00 | 29000.00 | |
43 | Ліки (набір) | 1846.59 | 1846.59 | |
44 | Вологі серветки | 100 | 50.50 | 5050.00 |
45 | Вода питна | 90л | 26.00 | 2340.00 |
46 | Лампи Е-27 | 50 | 33.44 | 1672.00 |
47 | Дозиметр 10шт. | наб 1 | 180000.00 | 180000.00 |
48 | Пістолет Форт (наб.2шт) | наб 1 | 37500.00 | 37500.00 |
49 | Набір лабораторний Електрика та магнетизм | наб 1 | 24188.00 | 24188.00 |
50 | Набір моделей атомів для складання молекул | наб 1 | 46800.00 | 46800.00 |
51 | Прилад для демонстрації процесу дистиляції | наб 1 | 2156.00 | 2156.00 |
52 | Геометрична хвильова оптика | наб 1 | 24200.00 | |
53 | Світильники LED | 10 | 312.00 | 3120.00 |
54 | Тренажер серцево-легеневої реанімації | 1 | 28695.00 | 28695.00 |
55 | Паперові рушники | 100 | 20.00 | 2000.00 |
56 | Мітла березова | 20 | 23.16 | 463.20 |
57 | К-кт навчального приладдя “Захист Вітчизни” | наб 1 | 168600.00 | 168600.00 |
58 | К-кт навчального приладдя “Захист Вітчизни” | наб 1 | 88198.00 | 88198.00 |
59 | Набір моделей ран тип 1 | 1 | 27042.00 | 27042.00 |
60 | Набір моделей ран тип 5 | 1 | 25635.00 | 25635.00 |
61 | Набір моделей ран тип 3 | 1 | 40899.00 | 40899.00 |
62 | Набір моделей ран тип 4 | 1 | 24703.00 | 24703.00 |
63 | Хлоргексидин | 4 | окт.50 | 42.00 |
64 | Йод почаєвський | 6 | 232.32 | 1393.92 |
65 | Бетайод | 1 | 105.87 | 105.87 |
66 | Засіб для дезінфекції Клім Стрім | 40 | 108.00 | 4320.00 |
67 | Кошик пластиковий | 30 | 65.92 | 1977.60 |
68 | Відро 14л | 40 | 121.06 | 4842.40 |
69 | Відро з кришкою | 66 | 110.01 | 7260.66 |
70 | Флешка 32ГБ | 10 | 140.82 | 1408.20 |
71 | Мишка | 15 | 264.00 | 3960.00 |
72 | Туалетний папір Джамбо | 600 | 30.90 | 18540.00 |
73 | Швабра APEX | 20 | 635.58 | 12711.60 |
74 | Насадка APEX | 25 | 272.76 | 6819.00 |
75 | Порошок пральний | 24 кг | 54.00 | 1296.00 |
76 | Сода харчова | 50 | 24.51 | 1225.50 |
77 | Канат для перетягування | 2 | 2142.00 | 4284.00 |
78 | Стенд “Психологічна служба” | 1 | 724.99 | 724.99 |
79 | Ламінатор SATURN | 1 | 4440.00 | 4440.00 |
80 | Плівка для ламінатора | 8 | 224.88 | 1799.04 |
81 | Пакет д/сміття 35л | 200 | 27.00 | 5400.00 |
82 | Пакет д/сміття 60л | 120 | 23.00 | 2760.00 |
83 | Пакет д/сміття 120л | 50 | 20.00 | 1000.00 |
84 | Тактильний набір | наб 1 | 1870.00 | 1870.00 |
85 | Протипожежне покривало | 5 | 522.72 | 2613.60 |
86 | Термопістолети | 15 | 115.00 | 1725.00 |
87 | Олівці кольорові | 1 | 90.50 | 90.50 |
88 | Фломастери | 1 | 320.90 | 320.90 |
89 | Пластилін | 4 | 40.30 | 161,2 |
90 | Ватман | 2 | 100.80 | 201.60 |
91 | Папір кольоровий | 4 | 70.90 | 283.60 |
92 | Вогнегасник ВП-2(3) | 5 | ||
93 | Вогнегасник ВВК-2 | 5 | ||
94 | Вогнегасник ВП-5(3) | 10 | ||
95 | Фарба жовта | 3 | ||
96 | Фарба бежева | 2 | ||
97 | Фарба червона | 2 | ||
98 | Фарба чорна | 3 | ||
99 | Фарба зелена | 2 | ||
100 | Фарба синя | 3 | ||
101 | Фарба фіолетова | 2 | ||
102 | Фарба сіра | 2 | ||
103 | Фарба коричнева | 1 | ||
104 | Фарба біла | 2 | ||
105 | Килимок туристичний | 25 | 230.99 | 5774.00 |
106 | Змішувач з рухомим носиком | 10 | 345.00 | 3450.00 |
107 | Змішувач для кухні | 5 | 361.00 | 1805.00 |
108 | Змішувач для умивальника | 10 | 604.00 | 6040.00 |
109 | Координаційні набори | 4 | 4900.00 | 19600.00 |
110 | Мяч для регбі | 8 | 950.00 | 7600.00 |
111 | шланг для води | 20 | 44.00 | 880.00 |
112 | Ноутбуки | 4 | 26880.00 | 107520.00 |
113 | Засіб антибактеріальний ЛЕОХІМ | 5 | 94.00 | 2350.00 |
114 | БІО ХЛОР | 8 | 380.00 | 3040.00 |
115 | Папір А4 | 100 | ||
116 | Коркові дошки | 8 | 462.00 | 3696.00 |
117 | Вимикач однокл. | 50 | 59.88 | 2994.00 |
118 | Вимикач двокл. | 40 | 81.36 | 3254.40 |
119 | Вимикач однокл. Зовн. | 2 | 56.88 | 113.76 |
120 | Вимикач двокл. Зовн. | 5 | 72.24 | 361.20 |
121 | розетка | 30 | 75.24 | 2257.00 |
122 | Набір для мозочкової стимуляції | наб 1 | 8300.00 | 8300.00 |
123 | Дошка зі змінними вкладками | наб 1 | 2000.00 | 2000.00 |
124 | інтерактивна панель SMART | 1 | 99405.00 | 99405.00 |
125 | Конструктор LEGO | |||
126 | Світильник світлодіодний | 30 | 1604.00 | 48120.00 |
127 | Фарба водоемульсійна біла для фасадів | 20л | ||
128 | Клей ПВА | 33 | 10.00 | 330.00 |
129 | Скріпки | 40 | 8.00 | 320.00 |
130 | Закладинки пластикові | 50 | авг.50 | 425.00 |
131 | файли | 20 | 55.00 | 1100.00 |
132 | Кресла для осередку | 3 | ||
133 | Тонометр механіччний | 1 | 385.00 | 385.00 |
134 | Медичні засоби (вата, бинт, пластир) | 1 | 2100.75 | 2100.75 |
135 | К-кт навчального приладдя “Захист Вітчизни” | наб 1 | 137980.00 | 137980.00 |
136 | Макет автомата АR | 4 | 72996.00 | 291984.00 |
137 | Макет автомата АК | 4 | 74676.00 | 298704.00 |
138 | Стіл кутовий з 2 тумбами | 1 | 6700.00 | 6700.00 |
139 | Стіл компютерний з полицею | 8 | 2170.00 | 17360.00 |
140 | Комплект столів розкладних (30од) | 34500.00 | 34500.00 | |
141 | Шланг для змішувача GrossВода/Мікс М10-1/2 В80см | 20 | 67.00 | 1340.00 |
Управління освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації фінансувало ремонт в теплопункті з частковою заміною труб та встановлення нового теплообмінника. За кошти бюджету був проведений ремонт приміщень для функціонування Осередку вивчення предмета «Захист України».
Адміністрація ліцею щиро дякує Управлінню освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації за надану фінансову підтримку та сприяння – це є вагомим внеском у розвиток освітнього процесу, створення сучасних і комфортних умов для навчання та виховання учнів.
Завдяки фінансуванню ми маємо можливість реалізовувати важливі освітні ініціативи, удосконалювати матеріально-технічну базу та розвивати середовище, яке сприяє всебічному розвитку дітей.
Адміністрацією ліцею організовано системне планування та забезпечення оптимального режиму харчування здобувачів освіти: – враховуючи потреби та вподобання учнів, запроваджено мультипрофільне харчування, що сприяє урізноманітненню раціону та підвищення якості споживаних страв; – з листопада 2024 року всі учні початкової школи забезпечувалися безоплатним харчуванням. Це сприяє формуванню навичок здорового способу життя, що має позитивний довготривалий вплив на стан здоров’я, створює умови для підвищення навчальної активності та концентрації уваги; – щоденно медичною сестрою з дієтичного харчування забезпечувався контроль за дотриманням норм і якості харчування. Ведеться відповідна документація, контролюється санітарно-гігієнічний стан їдальні, перевірка відповідності страв меню, наявність сертифікатів якості продукції та дотримання термінів її придатності. Щомісяця складається аналітичний звіт щодо дотримання норм харчування: – особливу увагу приділено технічному забезпеченню харчоблока.
Таким чином, харчування в ліцеї організовано з урахуванням усіх вимог якості, безпеки, збалансованості та ефективності, а також з урахуванням партнерської взаємодії з батьківською спільнотою.
Методична робота
Методична робота у ліцеї №78 у 2024–2025 навчальному році була спрямована на підвищення професійної компетентності педагогічних кадрів, формування готовності вчителів до впровадження інноваційних технологій, створення умов для обміну досвідом та розвитку творчого потенціалу кожного педагога.
Основні завдання методичної роботи
- забезпечення професійного зростання педагогів;
- удосконалення змісту та форм урочної й позаурочної діяльності;
- упровадження новітніх освітніх технологій, цифрових ресурсів;
- організація взаємовідвідувань уроків, їх аналізу та обговорення;
- підготовка вчителів до роботи в умовах Нової української школи та реалізації Державного стандарту базової середньої освіти;
- створення умов для творчої самореалізації педагогів та підвищення їх мотивації до самоосвіти.
Упродовж року використовувалися різноманітні організаційні форми методичної діяльності:
- Педагогічні ради – присвячені питанням якості освіти, формуванню ключових компетентностей учнів, інтеграції міжпредметних зв’язків, профілактиці професійного вигорання.
- Методичні об’єднання вчителів за напрямами: початкової школи, гуманітарних дисциплін, природничо-математичного циклу, іноземних мов, мистецько-естетичного та фізкультурного напрямів.
- Відкриті уроки та майстер-класи досвідчених педагогів для обміну кращими практиками.
- Методичні тижні з предметів, під час яких проводилися олімпіади, конкурси, науково-практичні конференції.
Підвищення кваліфікації та професійний розвиток
- 100% педагогічних працівників ліцею пройшли курси підвищення кваліфікації.
- Учителі активно використовували можливості онлайн-освітніх платформ: Prometheus, EdEra, Всеосвіта, На Урок.
Атестація педагогічних кадрів
У 2024–2025 навчальному році атестацію пройшли 16 педагогічних працівників.
Підтвердити кваліфікаційну категорію “Спеціаліст вищої категорії” та присвоїти педагогічне звання “Вчитель – методист”
Авраменко Надії Василівні – вчителю математики;
Кірічковій Лесі Михайлівні – вчителю історії та правознавства;
Мічуді Оксані Іванівні – вчителю фізичного виховання;
Павліченко Віті Іванівні – вчителю мистецтва;
Савченко Лілії Василівні – вчителю початкових класів;
Яготенко Катерині Олексіївн – вчителю німецької мови.
Підтвердити кваліфікаційну категорію “Спеціаліст вищої категорії” та присвоїти педагогічне звання “Старший учитель”
Доновскій Наталі Миколаївні – вчителю математики;
Лаврінчук Світлані Іванівні – вчителю початкових класів;
Пашкевич Оксані Анатоліївні – вчителю початкових класів.
Присвоїти кваліфікаційну категорію “Спеціаліст вищої категорії”
Кравчук Оксані Володимирівні – вчителю української мови та літератури;
Куценко Валентині Олександрівні – вихователю ГПД.
Підтвердити кваліфікаційну категорію “Спеціаліст вищої категорії”
Лаврінчук Світлані Іванівні – вихователю ГПД;
Пашкевич Оксані Анатоліївні – вихователю ГПД.
Присвоїти кваліфікаційну категорію“Спеціаліст І категорії”
Кірсановій Олександрі Валеріївні – вчителю англійської мови.
Присвоїти кваліфікаційну категорію “Спеціаліст ІІ категорії”
Золотоверх Олександрі Володимирівні – вчителю психології;
Лазарчук Марії Ігорівні – вчителю математики.
Методична робота в ліцеї у 2024–2025 н.р. сприяла зростанню професійного рівня педагогів, упровадженню інноваційних методів навчання, створенню атмосфери творчого пошуку.
У новому навчальному році планується:
- посилити роботу щодо формування психологічної стійкості та профілактики вигорання педагогів;
- розширювати співпрацю з вищими навчальними закладами у сфері педагогічних інновацій;
- продовжувати розвиток цифрових компетентностей учителів.
Запобігання дитячому травматизму
Робота закладу освіти із запобігання дитячому травматизму упродовж 2024/2025 навчального року здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», постанови Кабінету Міністрів України від 22.03.2001 № 270 «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру», наказів Міністерства освіти і науки України від 31.08.2001 № 616 «Про затвердження Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах» (зі змінами), в редакції, затвердженій наказом Міністерства освіти і науки України від 07.10.2013 № 1365 «Про внесення змін до Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчальновиховного процесу в навчальних закладах», від 01.08.2001 № 563 «Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти» (зі змінами), від 18.04.2006 № 304 «Про затвердження Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України» (зі змінами), листів Міністерства освіти і науки України від 26.05.2014 № 1/9-266 «Про використання Методичних матеріалів «Вимоги безпеки під час канікул», від 16.06.2014 № 1/9-319 «Про використання методичних матеріалів щодо організація навчання і перевірки знань, проведення інструктажів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності в загальноосвітніх навчальних закладах». У 2024/2025 навчальному році питання збереження життя і здоров’я учнів та запобігання випадкам дитячого травматизму розглядалося на засіданнях педагогічної ради, нарадах при директорові, засіданнях методичного об’єднання класних керівників, на класних батьківських зборах тощо. У закладі освіти наявна система профілактичної роботи з цих питань, яка включає в себе комплекси занять за розділами, які учні вивчають на уроках інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут», з «Основ здоров’я» та на годинах спілкування. Упродовж навчального року проводились в онлайн-форматі Дні безпеки, лекції, вікторини та інші заходи з питань запобігання різних видів дитячого травматизму згідно з планами виховної роботи. В закладі освіти оформлені стенди з попередження дитячого травматизму. На кожному поверсі розташований план евакуації на випадок пожежі або інших стихійних лих. Стан роботи з охорони праці, безпеки життєдіяльності під час освітнього процесу в ліцеї у 2024/2025 навчальному році знаходився під щоденним контролем адміністрації ліцею. В електронних класних журналах 1-11-х класів були відведені окремі сторінки для бесід із правил дорожнього руху, правил протипожежної безпеки, з профілактики отруєння, правил безпеки при користуванні газом, правил безпеки з користування електроприладами, правил безпеки з вибухонебезпечними предметами, правил безпеки на воді та інші виховні заходи з попередження усіх видів дитячого травматизму. У роботі з дітьми педагогічні працівники дотримувалися вимог законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу», комплексних заходів по ліцею щодо збереження життя та здоров’я учнів, запобігання травматизму серед учнів. Класні керівники вчасно проводили з учнями інструктажі з БЖ, заходи в рамках тематичних тижнів з безпеки життєдіяльності, щотижневі бесіди про збереження життя та здоров’я, про що робили записи встановленої форми в журналах з БЖ, планах класних керівників, класних журналах, щоденниках. Учителями проводилися додаткові інструктажі з безпеки життєдіяльності, що зафіксовано в окремих сторінках журналів як бесіди з попередження усіх видів дитячого травматизму перед виходом на осінні, зимові та літні канікули.
Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти
системи оцінювання їх навчальних досягнень.
Відповідно до рекомендацій, затверджених наказом МОН від 02.08.2024 No1093, заклад освіти може скористатися академічною свободою в здійсненні поточного та підсумкового оцінювання.
Інформування учнів та батьків здійснюється через оприлюднення критеріїв оцінювання, правил та процедур оцінювання навчальних досягнень в усній формі, на інформаційних стендах класів, через інформаційну інтернет-платформу, у Viber-групах. На уроках здобувачі освіти отримували інформацію про критерії, правила і процедури оцінювання їхніх результатів навчання при виконанні обов’язкових видів робіт, різних організаційних формах навчальних занять від педагогічних працівників. Педагогічні працівники застосовують елементи формувального та підсумкового оцінювання результатів навчання учнів, що ґрунтується на компетентнісному підході. Під час проведення уроків вчителі дають учням час на обдумування відповіді та забезпечують зворотній зв’язок щодо якості виконаного завдання, супроводжують відповідь учнів уточнювальними запитаннями, спрямовують оцінювання результатів навчання на індивідуальний поступ учня, відзначають досягнення учнів, підтримують в них бажання навчатися. Більшість педагогічних працівників задають домашні завдання, спрямовані на оволодіння ключовими компетентностями. Під час навчальних занять вчителі використовують різні форми та способи оцінювання результатів навчальної діяльності учнів: індивідуальна робота, групова діяльність, фронтальні види роботи, усні (бесіда, розповідь, переказ, діалог тощо), письмові (тестові, компетентнісні завдання, перекази, диктанти, діагностувальні роботи тощо), практичні (досліди, навчальні проєкти, заповнення таблиць, робота з картами, побудова схем, моделей тощо), програмові (з використанням електронних засобів навчання). Слід зазначити, що на переважній більшості уроків вчителі навчають учнів застосовувати набуті знання й уміння в конкретних навчальних та життєвих ситуаціях, формують ключові компетентності засобами міжпредметного і предметного змісту.
Оцінювання навчальних досягнень учнів з ООП здійснюється відповідно до методичних рекомендацій для вчителів щодо оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами, розробленими МОН та Українським інститутом розвитку освіти розробили. Вчителі добирають індивідуальні форми оцінювання з обов’язковим урахуванням можливостей дитини, її життєдіяльності та здоров’я, при оцінюванні вилучають ті складові (знання, вміння, види діяльності тощо) опанування якими є утрудненим або неможливим для учня з ООП.
Оцінювання результатів навчання учнів у закладі врегульовано Законами України «Про повну загальну середню освіту» (стаття 17) та «Про електронні документи та електронний документообіг»; Порядком переведення учнів закладу загальної середньої освіти на наступний рік навчання, затверджений наказом Міністерства освіти і науки України 14.07.2015 No 762 (зі змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства освіти і науки No 621 від 08.05.2019, No 268 від 01.03.2021, No 154 від 06.02.2025, No 570 від 15.04.2025), Положенням про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 08 вересня 2020 року No 1115 (зі змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства освіти і науки No 201 від 24.02.2023, No 1276 від 09.09.2024), методичними рекомендаціями щодо оцінювання результатів навчання учнів 1–4 класів закладів загальної середньої освіти, що затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 13.07.2021 р. No 813; рекомендаціями щодо оцінювання результатів навчання, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України No 1093 від 02.08.2024 року; критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (затверджені наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 13 квітня 2011 р. No 329, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 р. За No 566/19304) (чинні для 8–11 класів); орієнтовними вимогами оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 21.08. 2013 р. No 1222 із змінами, додаток 2 (чинні для 7–11 класів); Інструкцією з ведення класного журналу 5–11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 03.06. 2008 р. No 496; Інструкцією з ведення ділової документації у закладах загальної середньої освіти в електронній формі (наказ МОН No 707 від 08.08.2022) та інші.
Згідно вимог навчальних планів і програм перевіряються і виставляються оцінки за ведення зошитів з української мови і літератури, зарубіжної літератури, математики, іноземної мови.
Поточне оцінювання з усіх предметів здійснювалося відповідно до критеріїв оцінювання знань, умінь, навичок учнів, виставлення тематичних, семестрових, річних та підсумкових оцінок відбулося відповідно до норм оцінювання із дотриманням об’єктивності та неупередженості. Всі вчителі дотримувались Інструктивно-методичних рекомендацій щодо організації та проведення контролю за знаннями учнів, заповнення сторінок журналу в умовах семестрової системи оцінювання навчальних досягнень учнів. При здійсненні семестрового оцінювання вчителями були зараховані всі оцінки, які отримав учень (учениця) впродовж семестру незалежно від місця навчання: у закладі, де навчався до російського вторгнення; у закладі, де навчається зараз за місцем тимчасового перебування; у будь-якій іншій школі, яка здійснює очне, змішане чи дистанційне навчання або екстернат.
Семестрове оцінювання здобувачів освіти, що перебувають на індивідуальній (сімейній) формі навчання здійснювалося згідно індивідуального навчального плану учнів за затвердженим директором графіком оцінювання з використанням технологій дистанційного навчання. Річне оцінювання здійснене на підставі семестрових оцінок. Під час виставлення річної оцінки вчителями враховувалась динаміка особистих результатів навчання учня (учениці) з предмета та сформованість в учня (учениці) вміння застосовувати набуті знання.
З 1 вересня 2024 року в освітню діяльність педагогічного колективу ліцею запроваджено електронний журнал для учнів 1-11 класів та електронний щоденник «Єдина школа». Батьки учнів 1-11 класів мають доступ до електронного щоденника, звідки отримують інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень їхніх дітей.
Система оцінювання учнів 1-4 класів
Оцінювання в 1-4 класах здійснюється відповідно до наказу МОН України від 13.07.2021 No 813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти». Об’єктами оцінювання є об’єктивні результати навчання та особистісні надбання учня/учениці.
Результати оцінювання особистісних надбань учня/учениці та об’єктивних результатів навчання у 1-4 класах на підставі рішення педагогічної ради виражаються вербальною оцінкою.
Формувальне оцінювання розпочинається з перших днів навчання дитини в закладі освіти і триває постійно.
Для співвіднесення навчальних дій учня/учениці з етапами досягнення результату використовується орієнтовні рамки оцінювання, відповідно до яких процес досягнення результату навчання проходить через такі рівні реалізації навчальної діяльності:
- Рівень розпізнавання об’єкта вивчення.
- Репродуктивний рівень навчальних дій у типових навчальних ситуаціях.
- Продуктивний рівень навчальних дій в аналогічних типовим навчальних ситуаціях.
- Продуктивно-творчий рівень навчальних дій у змінених з певним ускладненням (стосовно типової) навчальних ситуаціях.
Оцінювання в початковій школі це процес отримання даних про стан сформованості результатів навчання учнів, аналіз отриманих даних та формулювання на його основі суджень про об’єкт, який оцінюють. Оцінювання здійснюється з метою створення сприятливих умов для розвитку талантів і здібностей кожного учня/учениці, формування у нього/неї компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей та потреб, а також визначення ступеня якості освітнього процесу та шляхів підвищення його ефективності.
Освітнє середовище вільне від будь-яких форм насильства і
дискримінації. Булінг. Робота з попередження негативних проявів в учнівському середовищі.
Упродовж 2024/2025 навчального року в закладі освіти здійснювалася
цілеспрямована робота щодо формування безпечного освітнього середовища,
вільного від будь-яких форм насильства, дискримінації, булінгу (цькування), а також профілактики торгівлі людьми, суїцидальних проявів та інших небезпечних тенденцій в учнівському середовищі.
У закладі розроблено та затверджено Положення про порядок реагування на випадки булінгу (цькування) та порядок подання і розгляду заяв про випадки булінгу, що відповідає чинному законодавству. Проведено інструктажі з працівниками закладу щодо розпізнавання ознак булінгу, алгоритмів дій при виявленні випадків цькування та захисту постраждалих осіб.
Протягом 2024/2025 навчального року в 1-11 класах проведено тематичні години спілкування, тренінги, інтерактивні вправи, дискусії на теми: «Що таке булінг і як йому протидіяти», «Вчимось жити без насильства», «Права дитини – право бути захищеним», «Стоп, булінг!», «Толерантність і повага до інших».
Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності
закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань.
Заклад освіти має чітко сформульовану, зрозумілу та реалістичну стратегію розвитку. Стратегія визначає місію, візію та цілі діяльності закладу, умови, необхідні для їх досягнення, пріоритети та кроки, які керівництво та педагоги планують здійснити для досягнення визначених цілей відповідно до принципів освіти та підготовки учнів до майбутнього життя. У розробці стратегії розвитку закладу освіти брали участь вчителі, представники учнівського самоврядування та батьківської громади.
Заклад освіти регулярно відстежує та збирає інформацію, необхідну для свого стратегічного розвитку (наприклад, про зміни в законодавстві, розвиток освітньої політики, соціально-економічні зміни в регіоні, демографічні дані та
плани територіального розвитку регіону) і відображає їх у процесі коригування стратегії розвитку.
Ліцей має реалістичний річний план роботи. У річному плані чітко сформульовано: цілі (короткострокові), завдання та заходи для їх виконання з урахуванням конкретних умов діяльності. Здійснюється аналіз виконання плану за попередній навчальний рік. До його розроблення залучаються усі учасники освітнього процесу. Всі компоненти річного плану є вимірюваними.
Річний план роботи схвалено педагогічною радою закладу освіти та оприлюднено.
Заклад освіти здійснює щорічне самооцінювання освітньої діяльності
через вивчення і оцінювання функціонування внутрішньої системи. За результатами самооцінювання готуються висновки та визначаються напрями
поліпшення якості освітньої діяльності.
Адміністрація використовує різноманітні форми контролю за станом освітнього процесу, передусім такі традиційні, як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів і програм, перевірка класних журналів, щоденників тощо. Під час проведення внутрішнього контролю за рівнем викладання навчальних предметів заступник директора використовує діагностичні картки аналізу та вивчення стану викладання предметів із використанням комп’ютера. Аналіз результатів внутрішнього контролю знаходить відображення в рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по закладу освіти.
Плани на наступний навчальний рік
- Продовжити роботу над реалізацією концепції НУШ та забезпеченням якості освіти.
- Удосконалювати зміст профільного навчання у старшій школі.
- Посилити індивідуалізацію освітнього процесу, розвиток інклюзивної освіти.
- Удосконалити систему виховної роботи, спрямованої на формування громадянських і моральних цінностей.
- Продовжити модернізацію матеріально-технічної бази, забезпечити умови безпеки учнів та працівників.
Пріоритетними завданнями у 2025/2026 н.р. визначено:
- поглиблення роботи з національно-патріотичного виховання:
заходи, спрямовані на формування в учнів почуття гордості за свою країну,
знання історії та культури України; залучення учнів до участі в акціях,
конкурсах та заходах, які сприяють національному самоусвідомленню;
- розвиток емоційного інтелекту та психологічного здоров’я: серія
виховних заходів та тренінгів для учнів і батьків учнів, орієнтуючи на розвиток
емоційної стійкості, навичок саморегуляції та боротьби зі стресом; інтерактивні
години спілкування, де учні матимуть можливість обговорити свої
переживання, поділитися досвідом і отримати підтримку від психологів та
педагогів;
- продовження боротьби з проявами булінгу та насильства:
інтерактивні методи для навчання учнів, як правильно реагувати на випадки
булінгу та як допомогти постраждалим; додаткові заходи – лекції, тренінги та
кіноперегляди на тему боротьби з булінгом і важливості взаємної поваги;
- формування здорового способу життя: заходи на підтримку
фізичної активності, включаючи онлайн-заняття, флешмоби, спортивні
конкурси, активне залучення учнів до участі у Всеукраїнських заходах;
марафони і вікторини на тему здоров’я, правильного харчування та фізичних
вправ;
- інтеграція медіаграмотності в освітній процес: серія уроків та
заходів, спрямованих на розвиток медіаграмотності учнів, включаючи теми
критичного сприйняття інформації, безпеки в Інтернеті та боротьби з
дезінформацією; створювати та публікувати інформаційні матеріали, які
допоможуть учням і батькам учнів орієнтуватися в медіа-просторі та
убезпечити себе від негативного впливу;
- покращення взаємодії між учасниками освітнього процесу: заходи,
що сприяють зміцненню зв’язків між учнями, батьками та педагогами (квести,
вікторини, інтерактивні зустрічі); активно залучати батьків до виховних
заходів, забезпечуючи їм доступ до тренінгів та консультацій щодо виховання
в умовах воєнного стану;
- екологічне виховання: заходи, спрямовані на підвищення
екологічної свідомості учнів – екологічні акції та конкурси; активно
пропагувати ідеї сталого розвитку, правильного використання ресурсів та
збереження довкілля через проєктні роботи та творчі завдання;
- розвиток творчого потенціалу учнів: заходи для стимулювання
творчої активності учнів – конкурси, виставки, літературні вечори, театральні
вистави, музичні концерти; сприяти розвитку навичок командної роботи через
спільні проєкти та заходи, що об’єднують учнів з різних класів.
Підсумовуючи результати діяльності освітнього закладу за 2024/2025 навчальний рік, можна впевнено сказати, що ліцей продовжує стабільний розвиток, незважаючи на виклики сучасності. Успіхи закладу стали можливими завдяки злагодженій роботі педагогічного колективу, активній підтримці батьківської громади, взаємодії учнівського самоврядування та ефективному управлінню освітнім процесом. Значна увага приділялася професійному зростанню педагогів, модернізації матеріально-технічної бази, вдосконаленню методичних підходів та реалізації принципів академічної доброчесності. Ліцей продовжує впровадження компетентнісного навчання, цифрових технологій, адаптивних методик та інклюзивного освітнього простору. Вдосконалюється співпраця з громадськими організаціями, реалізуються соціально значущі проєкти, спрямовані на формування у здобувачів освіти активної громадянської позиції та патріотичних цінностей.
Важливим аспектом залишається підтримка психологічного благополуччя учнів, сприяння їхній соціальній адаптації. Виховна робота закладу акцентує увагу на розширенні культурно-освітніх ініціатив, розвитку творчих здібностей та залученні дітей до активного позашкільного життя.
Попри всі виклики, заклад впевнено рухається вперед, вдосконалюючи освітнє середовище та відкриваючи нові можливості для учнів. Разом з тим, ми ставимо перед собою амбітні цілі, спрямовані на подальше покращення освітнього процесу, розширення навчальних можливостей та підтримку кожного здобувача освіти на шляху до самореалізації.
Спільними зусиллями колективу ліцею, учнів та батьків наш заклад має бути осередком не тільки якісної освіти, а й розвитку особистості та виховання свідомих громадян України.