Ліцей 78

Протидія булінгу

План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)

Зміст Термін виконання Відповідальні
1 Доводити до відома всіх класних керівників, класоводів інформацію про нормативно-правові акти України щодо протидії булінгу та жорстокому поводженню з дітьми. Постійно Директор
2 Забезпечувати неухильне виконання педагогічними працівниками школи Конвенції ООН «Про права дитини», Закону України «Про охорону дитинства» законодавств України в галузі освіти в частині збереження фізичного, духовного, психічного здоров’я та поваги до людської гідності дитини. Протягом

року

Класоводи,

Класні керівники

3 В разі виявлені фактів насильства над дітьми негайно надавати інформації відповідним правоохоронним органам. За потребою Адміністрація школи
4 Пропагувати під час навчально-виховного процесу формування навичок здорового способу життя серед дітей та молоді, запровадження високої педагогічної культури, толерантного ставлення до дітей Протягом року Соціальний педагог
5 Проведення виховних годин, тренінгів в класних колективах школи з питань попередження булінгу серед учнів школи За потребою Шкільний психолог, класоводи, класні керівники
6 Розміщувати довідкову інформацію щодо соціального і правового захисту постраждалих від насильства та роботи «телефону довіри» Протягом року Шкільний психолог, соціальний педагог
7 Розмістити на інформаційному стенді номери телефону гарячої лінії, плакати, щодо протидії булінгу. Вересень Педагог-організатор
8 Провести з учнями бесіди, круглі столи щодо протидії булінгу та жорстокому поводженню з дітьми ІІ семестр Класні керівники, шкільний психолог
9 Анкетування, тренінги, бесіди щодо протидії булінгу та жорстокому поводженню з дітьми Протягом року Шкільний психолог
10 Взаємодіяти з виконавчими органами у сфері освіти – територіальні  органи (підрозділи) Національної поліції , Охорони здоров’я, Службами у справах дітей та Центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. Постійно Соціальний педагог, шкільний психолог
11 Вживати заходів щодо надання соціальної та психолого – педагогічної підтримки учням, які вчинили булінг (цькування), стали  його свідками або постраждали від булінгу (цькування) Постійно Шкільний психолог, соціальний педагог

Порядок реагування на випадки булінгу (цькування) в закладі освіти

  • При встановленні факту або підозрі на наявність булінгу (цькування)  батьки, законні представники дитини, вихователь, сама дитина або інші учасники освітнього процесу повідомляють про це адміністрацію закладу освіти.
  •  Керівник закладу освіти отримавши заяву про випадок булінгу (цькування) невідкладно реагує на представлені факти:

– Приймає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.

– Наказом по закладу освіти створює комісію з розгляду випадку  булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вжиття відповідних заходів реагування.

  • Результати службового розслідування викладаються в акті.
  • У разі підтвердження факту булінгу (цькування), адміністрація закладу освіти повідомляє відділ поліції та службу у справах дітей.
  • Рішення комісії реєструється в окремому журналі та  доводиться до відома  постраждалого.
  • Адміністрація закладу забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг учасникам освітнього процесу, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).